PR článok potrebuje štruktúru! Rozsahom ide síce o kratšie články, ale zato musia spĺňať niekoľko kritických požiadaviek! Potrebujú komunikovať s publikom, byť čitateľné, prehľadné a pútavé!
Základné body, ktoré je potrebné dodržať:
NADPIS
Nájsť správnu formu nadpisu je veľmi dôležité. Na jednej strane je dôležité pár slovami naznačí predmet článku a hlavne – potrebuje byť pútavý. Podobne ako to robia autori bulvárnych článkov, až na to, že sa neodporúča čitateľov zavádzať a tiež klamať! PR článok, aj napriek tomu, že plní najmä reklamné účely, potrebuje byť aj pravdivý. Ním sa totiž prezentuje firma, ich služba alebo produkt.
PEREX
Krátky text, ktorý sa nachádza hneď pod nadpisom. Jeho účelom je priblížiť obsah celého článku. Môže sa zdať, že nadpis je to, čo čitateľa zaujme – avšak získa si ho perex! V perexe je dôležité nalákať a priblížiť dôležité body celého článku, rozvinúť problematiku, o ktorej budeš písať.
OBSAH
Stručný, čitateľný, pútavý, informatívny! Najlepšie pre písanie článku je rozdelenie na menšie fragmenty a zvýraznenie dôležitých pasáží. Čitateľ najprv článok zhruba prebehne očami a až keď ho zaujme dôležitý bod, je možné, že si ho prečíta celý. Tiež nezabúdaj na:
- Kľúčové slová (dôležité pre vytvorenie článku)
- Odkazy a linky (kľúčové slová môžeš označiť a použiť odkaz, ktorý bude smerovať na tvoju firmu. Viac v článku: PR články a SEO texty.)
ZÁVER
Jedna alebo dve vety, kde sa zhrnú najpodstatnejšie informácie z celého článku.
Dúfame, že vám naše radi pomohli – pre viac informácií ohľadom PR článkov využite prístup na PR poradňu.