4 kroky, ako napísať úspešný PR článok

4 kroky, ako napísať úspešný PR článok

Pre začiatočníkov

16.10.2020

PR články sú jednoduchá forma článkov, v ktorých sa môže propagovať ako vaša firma, tak aj váš produkt alebo služba. Najrozšírenejšia forma je dnes online PR, kedy sa tieto články zverejňujú na weby a dokáž tak publikum osloviť rýchlejšie aj o mnoho viac potenciálnych zákazníkov. Článok však nie je dôležité iba napísať a vsunúť do neho propagačný materiál, dôležité je zamyslieť sa aj nad úpravou článku. Najlepšie je :



Najprv sa zamyslieť nad publikom 

Kto bude čítať váš PR článok? Pôjde o odborný článok alebo sa budete snažiť zaujať širšiu verejnosť? Podľa toho sa napokon rozhodnete, či bude potrebné používať vykanie alebo tykanie.  K tomu celému sa viaže aj vyjadrovanie – bude potrebné použiť odborné slová? Áno, pokiaľ sa napríklad jedná o odborný článok. Ešte predtým ako sa rozhodneš písať článok je potrebné pouvažovať nad týmito faktormi. 


Využite svoju kreativitu

Ďalej je pre PR článok využívať kreativitu a nie je prospešné uvažovať prvoplánovo. Dobrý PR článok potrebuje mať myšlienku, aj napriek tomu, že sa má jednať o reklamný článok. Keďže je potrebné prilákať ľudí, prilákať ich na čítanie tvojho článku – je úplne pochopiteľné, že nebudú čítať iba propagačný materiál. Odporúča sa nájsť nejakú spojitosť s témou, o ktorej ideš písať s napríklad aktuálnou situáciou alebo vecou, ktorá má možnosť osloviť množstvo ľudí. Tiež nie je zlé osloviť odborníkov z okruhu, o ktorom by si rád písal – pýtať sa napríklad na recenzie, skúsenosti niekoho, kto sa do problematiky vyzná.


Nadpis je dôležitý

Nadpis je to prvé, ktoré priláka ľudí – preto je potrebné, aby bol výstižný. Niekto síce môže písať, že nadpisy PR článkov, by mali byť aspoň tak nápadné a pompézne ako tie bulvárne, je to však skutočne tak? Dobrý PR článok by v prvom rade nemal zavádzať, ani klamať čitateľa!


Odborná pomoc 

PR článok musí byť gramaticky správny. Samozrejme, nie vždy sa to aj podarí – hlavne ak sa píše viacero PR článkov naraz, preto sa odporúča aspoň odborná korektúra, ktorú je možné si najať. 


Článok sa dá napísať mnohými spôsobmi a každý využíva svoje skúsenosti ohľadom PR jedinečne. Nie je preto úplne možné rozpísať presné pravidlá toho ako by mal dobrý PR článok vyzerať. Dá sa však poukázať na základné body, na ktoré netreba zabúdať, ako to je napríklad v tomto článku. Dúfame, že sme aspoň malou časťou prispeli. Ak máte záujem je tu možnosť priučiť sa aj tomu, z čoho má PR článok pozostávať.


Vyhľadávanie
Vyhľadať
Monitoring
Odoslať Viac
VÝHODY REGISTRÁCIE

Publikovanie PR správ
Zápis v katalógu
SEO spätné odkazy
Monitoring

Vyskúšaj zdarma