PR články a SEO texty sú bežnými nástrojmi vo svete online marketingu. Ešte predtým ako začneme rozpracovávať ich vzájomnú spoluprácu, je dobré na začiatok uviesť, čo to PR článok a SEO vlastne je.
PR článok
PR je skratka pre anglické Public Relations, čo v preklade predznamenáva, že ide o „styk s verejnosťou“ alebo „vzťah s verejnosťou“. Tým pádom ide o článok, ktorý sa zameriava na propagovanie, napríklad firiem, ich služieb alebo produktov. PR článok prospieva pozitívnemu pohľadu potenciálnych zákazníkov na vec, ktorú by ste chceli predať. Avšak PR článok nie je iba o predaji, taktiež by mal byť informatívny, poučný a najlepšie je ak dokáže propagovať aj nejakú myšlienku.
SEO text
SEO je skratka z anglického Search engine optimization, čo v preklade napovedá, že ide o články primárne pre vyhľadávače. Tieto články narozdiel od PR článkou nepotrebujú predať informácie ani mať nejakú myšlienku, jednoducho stačí výber tých správnych kľúčových slov. Zameriava sa hlavne na odkazy a linky. Vďaka SEO článkom je možné zlepšiť svoju pozíciu vo vyhľadávačoch – čím lepšia tým vyššie sa váš článok dostane. To znamená aj nárast návštevníkov na vašej stránke.
Prečo je dobré pracovať s oboma?
Z celkového princípu sa jedná o dva úplne odlišné články, alebo texty. Najlepšie je však aj sa prepoja a vytvoria tak propagačný materiál s myšlienkou a do článku budú zapracované aj kľúčové slová, ktoré budú napokon optimalizovať vyhľadávanie. Na začiatok je dôležitý výber kľúčových slov, pretože na základe nich si vás zákazníci nájdu.
Ostatne sa z toho stane užitočný text ako pre vás, tak aj pre iných. V prvom rade môžete napríklad adresovať problematiku, odovzdať informácie – čím zaujmete čitateľa, a napokon SEO dopomôže k lepšej publicistike.