Ako efektívne riadiť svoj čas?

Ako efektívne riadiť svoj čas?

Niekoľko rád, ako zvýšiť produktivitu a neprokrastinovať

16.01.2023 | Global Services Slovakia s.r.o. | brigada.sk

Máte problém s prokrastináciou a chceli by ste lepšie vybalansovať svoj deň? Práca a povinnosti nepočkajú, niekedy sa zdá, že je vecí nad hlavu, ako to všetko zvládať a pritom sa udržať v pokoji a dobrej nálade? 

 

Merajte čas, ktorý vám každodenné aktivity zaberú

Ako dlho pracujete? Ako dlho riešite jednotlivé úlohy? Ako dlho sa venujete sociálnym sieťam? Na začiatku musíte mať aspoň približnú predstavu o tom, koľko času strávite pri jednotlivých aktivitách. Je to veľmi dôležité pre tvorenie plánu na deň, pomôže vám to vytvoriť približnú časovú os a časové bloky pre jednotlivé aktivity. 

 

Vytvorte si plán na deň

Môžete s tým začať hneď ráno, prichystajte si kávu, otvorte aplikáciu alebo zoberte pero a papier. Rozpíšte si, aké úlohy je potrebné vykonať a v ten deň dokončiť. Buďte realisti a časy zadávajte rozumne, netlačte na seba. Pokiaľ neviete koľko presne bude jedna úloha trvať, tak si zadajte viac času. Myslite pritom na to, že potrebujete odpočinok a jedlo, pauzy musia byť v pláne tiež zahrnuté. 

 

Aké sú vaše priority? 

Pri rozpise úloh na deň si musíte určiť, ktoré chcete urobiť ako prvé. Hneď zrána odporúčame vykonať tie najťažšie, tie s ktorými meškáte alebo sú časovo náročnejšie. Dajte stres a strach bokom, podstatné je to, že to budete mať zkrku a počas dňa sa budete môcť venovať iným aktivitám. 

 

Upracte si a vyvarujte sa prokrastinácii

Pre myseľ je pohodlnejšie, ak môže fungovať v upratanom a usporiadanom prostredí. Veci, ktoré máte na stole pretrieďte a nájdite im rozumné miesto, rovnako to platí o zložkách v počítači. Vyvarujete sa strate času hľadaním dokumentov a podstatných vecí pre vašu prácu. 

 

Určite prídete aj na veci, ktoré vám zavadzajú alebo odputavajú vašu pozornosť od práce. Mobil, karty, ktoré máte rozkliknuté v prehliadači alebo veci, ktoré nie sú nijako potrebné pre vašu prácu môžete ich zatiaľ schovať, odložiť alebo rovno vyhodiť. 

 

Riadenie času nie je jednoduché, treba dávku sebadisciplíny a dôslednosti. Vyvarovať sa veciam, ktoré vás vedia odpútať od práce je asi najťažšie, najmä ak pracujete z domu. Najmä na seba príliš netlačte, robíte to pre seba. Iba si predstavte, aké bude úžašné keď všetko stihnete ako máte a pootm budete mať pokoj. 

Pre viac tipov, ako lepšie riadiť svoj čas navštívte našu stránku Brigada.sk s celým článkom. 

 

Hodnotenie

Ako efektívne riadiť svoj čas?
Hodnotenie 4.6 z 5
Počet hlasov 5
Pridať top správu
Predchádzajúci Nasledujúci
Vyhľadávanie
Vyhľadať
Monitoring
Odoslať Viac
VÝHODY REGISTRÁCIE

Publikovanie PR správ
Zápis v katalógu
SEO spätné odkazy
Monitoring

Vyskúšaj zdarma